Toimitusehdot

(sivua päivitetty viimeksi 23.02.2016)

Myyjä

WebHill.fi -verkkokauppaa ylläpitää WebHill Group Oy (Y: 2154144-7), jatkossa *myyjä*.

Hinnat ja ehdot

Kaikki hinnat sisältävät voimassaolevan arvonlisäveron ellei tuotekuvauksessa erikseen muuta mainita. Hinnat ja ehdot ovat voimassa toistaiseksi ja niitä voidaan muuttaa siitä erikseen ilmoittamatta. Asiakkaan tulee itse tarkistaa kulloinkin voimassaolevat toimitusehdot jokaisen tilauksen yhteydessä.

Rekisteröityminen

Tilatakseen verkkokaupasta luonnollisen henkilön tai oikeushenkilön on rekisteröidyttävä asiakkaaksi. Rekisteröityminen on maksutonta eikä sido mihinkään. Epäasialliset käyttäjätunnukset voidaan poistaa myyjän toimesta, ilman eri ilmoitusta. Rekisteröitymisen yhteydessä kerättävistä tiedoista kerrotaan rekisteriselosteessa.

Tilaaminen

Verkkokaupassa esitetyt hinnat ovat voimassa vain verkkokaupan ostoskorin kautta tehdyille tilauksille. Tehdessään tilauksen verkkokaupasta asiakas saa automaattisen kopion tilauksesta sähköpostiinsa. Myyjä pidättää oikeuden muuttaa tuotteen lopullista hintaa ja muita tietoja ennen tilauksen vahvistamista, mikäli havaitsee alunperin ilmoitetuissa tiedoissa ilmeisen kirjoitus-, laskenta- tai tietojenkäsittelyvirheen. Tilaajalla on oikeus päättää pidetäänkö tilaus voimassa korjatuin ehdoin ja tiedoin.

Verkkokaupasta tilattuja tuotteita toimitetaan vain Manner-Suomeen.
We deliver orders only to Finland.

Maksutavat

Tilisiirto
Yhteystietojen antamisen ja tilauksen lähettämisen jälkeen näet tilauksen maksutiedot, jotka lähetetään myös sähköpostiisi. Maksaessasi muista merkitä myös saamasi viitenumero, joka on samalla myös tilausnumerosi.

Lasku (vain sopimusasiakkaille)
Maksutapana laskua voivat käyttää vain sopimusyritysasiakkaamme, valtio, kunnat ja kaupungit. Valtionhallinnon, kuntien ja kaupunkien laitosten ei tarvitse erikseen pyytää laskutusasiakkuutta, vaan he voivat tilata suoraan tuotteita verkkokaupastamme. Yritysten tulee erikseen pyytää laskutusasiakkuutta myynti@webhill.fi. Myyjä voi evätä laskutusasiakkuuden myöntämisen syytä ilmoittamatta. Laskutusasiakkuus voidaan myöntää vain pidempään toimineille yrityksille Oy:t (vähintään kaksi vuotta), lukuun ottamatta toiminimiä ja yksityisiä elinkeinoharjoittajia, joilla on vakiintunut liikevaihto ja häiriöttömät luottotiedot. Laskutusosoitteen tulee olla yrityksen virallinen laskutusosoite. Laskutusasiakkailtamme perimme 5 euron laskutuslisän jokaisesta laskusta. Maksuehtomme on 7 tai 14 pv./ netto.

Lasku tai osamaksu, kuluttaja-asiakkaat
Jousto Laskulla ja Osamaksulla on kotimainen palvelu, jolla rahoitat ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto palvelu on tarkoitettu 20–75 vuotiaille suomalaisille yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Voi maksaa Jousto Laskulla 20–1000 euron ja Jousto Osamaksulla 30–2000 euron ostoksia.

Laskun saat halutessasi myös sähköpostiin. Hakiessasi Joustoa tunnistaudut ensin millä tahansa suomalaisen pankin verkkopankkitunnuksilla ja tämän jälkeen täytät lomakkeelle tietosi. Päätöksen ja tiedon lainan myöntämisestä saat heti. Tämän jälkeen palaudut takaisin verkkokauppaan ja tilauksesi on käsitelty.

Kun maksat Joustolla ja valitset maksutavaksi Jousto Laskun, saat maksuaikaa 14 vuorokautta. Ainoa kulu on laskutusmaksu 4,90 €. Joustolla voit maksaa myös erissä 1-24 kuukauden takaisinmaksuajalla. Tällöin laskutusmaksun 4,90 € /lasku. Lisäksi perimme avoinna olevasta lainasummasta 2,42 % kuukausikorkoa.

Joustolla maksaminen on erittäin turvallista. Maksutapahtuma ja tietojen välitys tapahtuu aina suojatussa yhteydessä. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.Jousto.com.

Jousto –verkkokaupan mukavin maksutapa!

Verkkomaksu
Verkkomaksu voidaan suorittaa seuraavilla verkkopankkitunnuksilla: Aktia, Handelsbanken, Nordea, Nooa, Osuuspankki, Paikallisosuuspankit, Sampo Pankki, S-Pankki, Säästöpankit, LähiTapiola ja Ålandsbanken.

Tällöin ostoskorissa tulee maksutavaksi valita Verkkomaksu. Yhteystietojen antamisen ja tilauksen lähettämisen jälkeen siirrytään *Maksa tästä* -logoa painamalla Paytrail Oyj:n palveluun, jossa kirjaudutaan omilla verkkopankkitunnuksilla valitsemaasi pankkiin (vaihe: Maksu 4/5). Maksamisen jälkeen siirrytään takaisin ostoskorin viimeiselle sivulle, jossa näkyy tieto tilauksen onnistumisesta.

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin, eikä siinä ole riskiä.

Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

Toimitustapa ja -aika

Ellei tuotekuvauksessa muuta mainita, tuotteiden toimitusaika on normaalisti noin 2-7 arkipäivää, tuotteen saavuttua varastoomme, tilisiirtona tehtävän ennakkomaksun vastaanottamisesta tai muussa tapauksessa tilauksen vahvistamisesta. Jos tuotetta ei löydy tavarantoimittajan tai maahantuojan varastosta, arvioitu toimitusaika on noin 14-21 vuorokautta.

Kaikki verkkokaupasta tilatut tuotteet toimitetaan joko suoraan asiakkaan osoitteeseen tai lähimpään Postiin. Kulloinkin valittavissa olevat toimitustavat ja niiden hinnat esitetään asiakkaalle tilausvaiheessa. Verkkokaupalla ei ole fyysistä nouto- tai asiakaspalvelupistettä.

Kaikki tilaukset toimitetaan kertatoimituksina vasta kun kaikki tilatut tuotteet ovat saapuneet varastoon, ellei toisin sovita. Myyjällä on kuitenkin halutessaan oikeus lähettää tilaus myös osatoimituksena, jolloin osatoimituksesta ei peritä lisähintaa. Jos asiakas haluaa tilauksensa toimitettavan osatoimituksina, kustakin osatoimituksesta voidaan periä normaali toimitusmaksu. Toimituskulut määräytyvät tuotteiden postitus painojen sekä pakkauksen tilavuuden mukaan. Toimituskulut sisältävät postitus-, -pakkaus ja käsittelykulut.

PAKETTI, vastaanottajan postissa, pääsääntöisesti lähetyksestä seuraavana päivänä. Noudetaan postista, sisältää toimitus- ja pakkauskulut.

  • Alle 2 kg : hinta 8,30 euroa
  • Alle 5 kg : hinta 10,50 euroa
  • Alle 15 kg : hinta 13 euroa
  • Alle 30 kg : hinta 19,50 euroa

OVELLE-PAKETTI, perillä vastaanottajalla pääsääntöisesti lähetyksestä seuraavana työpäivänä. Jakelupäivät maanantaista perjantaihin. Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta, jätetään saapumisilmoitus ja paketin voi noutaa postista, sisältää toimitus- ja pakkauskulut. Toimitustapoina ovat pääsääntöisesti postipaketti KEKU14 tai 21 ja Schenker Express.

  • Alle 2 kg : hinta 12,90 euroa
  • Alle 5 kg : hinta 13,90 euroa
  • Alle 15 kg : hinta 19 euroa
  • Alle 30 kg : hinta 22 euroa
  • 30-50 kg : hinta 30 euroa (Painavat tuotteet aina erillistoimituksina)

Kuljetusvauriot

Vastaanottaessaan tilauksen asiakkaan tulee tarkistaa, ettei se ole vaurioitunut kuljetuksessa. Jos paketissa näkyy merkkejä sen vaurioitumisesta, siitä on välittömästi tehtävä vahinkoilmoitus kuljetusliikkeelle ja asiasta on mahdollisimman pian ilmoitettava myyjälle sähköpostitse.

Palautusoikeus

Postimyynnin kautta tilatulla tuotteella on 14:n päivän palautusoikeus kuluttaja-asiakkailla. Tämä koskee ainoastaan KÄYTTÄMÄTTÖMIÄ tuotteita. Noudetuilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta. Tuote tulee palauttaa siinä kunnossa kun se oli asiakkaalle saapuessaan. Postin tai matkahuollon rikkomista tuotteista tulee tehdä reklamaatio suoraan heille. KSL 5. luvun 16 § mukaisesti palautusoikeus ei koske tilaustyönä valmistettuja tuotteita, sellaisia tuotteita joita ei voi lainkaan tai ilman huomattavaa tappiota myydä kolmannelle osapuolelle, sekä sinetöimättömiä tai avattuja tuotteita. Muiden tuotteiden osalta noudatetaan Kuluttajansuojalakia. Yritys ja yhteisöasiakkaalla ei ole kuluttajasuojalain mukaista palautus/vaihto oikeutta. Palautusoikeus yritykselle ja yhteisöille voidaan myöntää, jos kyseessä on myyjän virheestä johtuva palautus.

Milloinka tuote on otettu käyttöön?: olet kytkenyt tietokoneeseen ostamasi lisälaitteen, muistin, IP-kameran, ADSL-modeemin tai vastaavan sähköisen tuotteen. Olet asentanut SIM-kortin, niitä käyttäviin tuotteisiin, GSM puhelimeen, GSM valvontakameraan, GSM hälyttimeen tai vastaaviin tuotteisiin. Olet ladannut radiopuhelimen, navigaattorin, kameran tai muun akkuja tai paristoja käyttävän tuotteen, tai kytkenyt tuotteen verkkovirtaan. Peleillä, elokuvilla, ohjelmistoilla tai muilla sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu. Hygienia- ja intiimi tuotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Hygienia- ja intiimi tuotteita ovat esimerkiksi epillaattorit, partakoneet, ihokarvatrimmerit ja nenä/korvakarvatrimmerit, hiustenhoitolaitteet ja kotiparturi, sähköhammasharjat ja suuhygienialaitteet, kuume-, verenpaine- ja verensokerimittarit sekä alkotesterit, nappikuulokkeet, kuulonsuojaimet ja hands-free –laitteet.

Palautettavassa tuotteessa tai varusteissa ei saa olla käytön jälkiä, suojamuovit tulee olla paikallaan. Myös pakkauksen täytyy olla jällenmyyntikunnossa. Puhelimella soittaminen merkitsee puhelimen käyttöönottoa ja siten palautusoikeuden menettämistä. [Koesoittomahdollisuutta ei tarvitse postimyynnissä tarjota, koska koesoitto ei liikkeissäkään ole mahdollista*]. *Lähde: Helsingin kuluttajaneuvoja 8/2006.

Palautettavat tuotteet tulee lähettää myyjälle hyvin pakattuna Postin asiakaspalautuksena, jolloin myyjä maksaa postikulut. Myyjä korvaa asiakkaan mahdollisesti itse maksamat palautuskulut ainoastaan siltä osin kuin myyjän ja Postin välisen sopimuksen mukainen asiakaspalautus olisi maksanut (käytännössä korkeintaan tilauksesta peritty postikulu). Yli 50 EUR. arvoinen palautus täytyy palauttaa siten, että asianmukainen pakettiosoitekortti on täytettynä ja seurantakoodi tiedossa, jotta lähetystä voidaan seurata. Palautuksesta tulee sopia aina ennakkoon myyjän kanssa, niin ilmoitamme toimita ohjeet kaikille palautuksille: myynti@webhill.fi.

Postiennakko- tai jälkivaatimuslähetyksiä, sekä lähetyksiä, joita emme ole sopineet, EMME lunasta.

Palautettavien tuotteiden mukana on ehdottomasti palautettava tilauksen mukana tullut laskukopio tai lähetyslista, tai näiden kopio.

Kun palautus on vastaanotettu ja käsitelty, myyjä palauttaa kauppasumman vähennettynä mahdollisilla toimistokuluilla 14 päivän kuluessa. Palautus tehdään pääsääntöisesti tilisiirtona.

Mikäli tuote on toimitettu asiakkaalle suoraan tukkurin tai maahantuojan varastosta, tuotetta ei saa palauttaa heille, vaan tuote palautetaan aina WebHill -Verkkokauppaan, ellei muuta ilmoiteta. Kysy aina palautusohje ennakkoon: myynti@webhill.fi.

Mikäli asiakas palauttaa tuotteen näiden ehtojen vastaisesti tai aiheettomasti, lähetetään tuote asiakkaalle takaisin postiennakolla, jolloin postiennakkomaksuun on lisätty myyjälle aiheutuneet kulut täysimääräisinä.

Takuu

Kaikilla myymillämme tuotteilla on valmistajan tai maahantuojan määrittelemä takuu. Viallinen tuote tulee ensisijaisesti huollattaa valmistajan tai maahantuojan ohjeistuksen mukaisesti. Tuotteen mukana tai sähköpostiin toimitetussa laskun kuittikopiossa on ilmoitettu tuotteelle takuuaika ja huollon/ teknisentuen yhteystiedot. Ilmoitettu takuuaika on ohjeellinen, valmistaja tai maahantuoja viime kädessä määrittelee kulloisenkin tuotteen virallisen takuuajan. Mikäli huollon yhteystietoja ei ole ilmoitettu, tulee pyytää takuuohje myyjältä sähköpostitse: myynti@webhill.fi. Myyjä ei ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista.

Reklamaatiot

Mahdolliset tilaukseen liittyvät reklamaatiot tulee esittää kirjallisesti 14 vuorokauden kuluessa sähköpostitse myyjälle tilausvahvistuksessa mainittuun osoitteeseen. Myyjällä on ensisijaisesti oikeus korjata virhe. Mikäli asiakkaalle koituisi virheen korjaamisesta olennaista haittaa tai kieltäytymiseen on joku muu erityinen syy, asiakkaalla on oikeus kieltäytyä virheen oikaisusta KSL 5. luvun 18 § mukaan.

Myyjän oikeudet

Myyjä pidättää myös oikeuden yksipuolisesti perua osia tilauksesta muun tilauksen toimittamiseksi, mikäli jokin puuttuva tilauksen osa viivästyttäisi koko tilauksen toimitusta kohtuuttomasti tai estäisi sen kokonaan. Myyjä pidättää itsellään oikeuden olla käsittelemättä tilausta tarkempaa syytä ilmoittamatta, tällöin tilauksesta mahdollisesti ennakkoon maksettu summa palautetaan asiakkaalle mahdollisimman pian.

Myyjän vastuu

Myyjä ei vastaa tuotteille asiakkaan virheellisestä toiminnasta johtuvasta tuotevirheestä. Myyjä ei myöskään vastaa myydyn tuotteen asiakkaalle aiheuttamista välillisistä vahingoista, tai välillisistä vahingoista jotka johtuvat siitä ettei myyjä ota tilausta vastaan. Myyjä ei myöskään vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä joka on myyjän vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella (force majeure). Verkkokaupassa esitetyt tuotekuvat ovat viitteellisiä, toimitettu tuote saattaa poiketa kuvassa esitetystä, värin, varusteiden ja vähäisessä määrin ominaisuuksien osalta.

Sähköinen suoramarkkinointi

Rekisteröityneellä asiakkaalla on oikeus kieltäytyä sähköisestä suoramarkkinoinnista ilmoittamalla siitä asiakaspalveluun sähköpostitse myynti@webhill.fi

Erimielisyydet

Näitä toimitusehtoja koskevat erimielisyydet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan neuvottelemalla. Ellei neuvotteluin päästä yhteisymmärrykseen, riita-asiat käsitellään Tuusulan käräjäoikeudessa. Näihin toimitusehtoihin sovelletaan Suomen lakia.